https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

احیای مدرسه متروكه برای توسعه گردشگری بهاباد

تاریخ ثبت : 28 دی 1395 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  احیای مدرسه متروكه برای توسعه گردشگری بهاباد
احیای مدرسه متروكه برای توسعه گردشگری بهاباد احیای مدرسه متروكه برای توسعه گردشگری بهاباد

احیای مدرسه متروكه برای توسعه گردشگری بهاباد 
به گزارش روابط عمومی امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، یکی از اهالی روستای زراشک شهرستان بهاباد، اقدام بسیار تحسین برانگیزی انجام داده و مدرسه ای متروکه را به یک مکان گردشگری تبدیل کرده است. 
محمد حسین مهدی زاده، از سال 1393 به مرمت و بازسازی مدرسه ای متروکه مشغول بوده است و با تغییر کاربری مدرسه، آنجا را به یک مکان تفریحی، رفاهی و گردشگری تبدیل کرده است. احیای این مدرسه با همکاری اداره میراث فرهنگی و آموزش و پرورش بهاباد برای جذب گردشگر صورت گرفته است. 
مهدی غنی زاده گفت:" هدف از اجرای این طرح، غنی سازی اوقات فراغت مراجعین به روستا می باشد. ارائه خدمات در این مکان، بدون هیچ گونه هدف مالی و به صورت رایگان انجام می شود و تبلیغ این کار عامل گسترش فرهنگ سازی، همکاری و همیاری اهالی محلی در جهت رشد جمعیت روستایی و جذب گردشگران بومی است."
لازم به ذكر است كه سال هاست مرمت، بازسازی و تغییر كاربری مكان های متروكه و در معرض تخریب یكی از راه حل های  پیشنهادی مناسب برای احیای مجدد آن ها می باشد. همان طور که بسیاری از خانه های تاریخی و قدیمی یزد با بازسازی و مرمت و تغییر کاربری توانسته اند به چرخه اقتصادی باز گردند. احیای دیگر بناهای تاریخی و در معرض خطر هم مانند مدارس، آب انبارها، كاروانسراها و ... كه در شهر تاریخی یزد زیاد دیده می شوند نه تنها می تواند منجر به بازگرد آن ها به چرخه حیات و  رشد اقتصادی جامعه محلی و شهری شود، بلكه هویت و اصالت این بناها نیز حفظ می گردد. 

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi