https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

راه‌‏‏اندازی تنها مرکزجامع آموزش و تولید صنایع دستی در اردکان

تاریخ ثبت : 06 فروردین 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  راه‌‏‏اندازی تنها مرکزجامع آموزش و تولید صنایع دستی در اردکان
راه‌‏‏اندازی تنها مرکزجامع آموزش و تولید صنایع دستی در اردکان راه‌‏‏اندازی تنها مرکزجامع آموزش و تولید صنایع دستی در اردکان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه‌‏‏اندازی تنها مرکز جامع آموزش و تولید صنایع دستی در اردکان خبر داد.

 

«فاطمه دانش یزدی» در آیین افتتاحیه این مراسم در گفت‎و‎‎گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بهره‎‎ برداری این مجموعه توسط بخش خصوصی، افزود: در این مجموعه تاریخی 10 رشته صنایع دستی، آموزش داده و تولید می‏‏شود که از جمله آنها می‎‎توان به کاربافی، قالی‎‎بافی، قالی دو رو، سبدبافی، کار روی سفال و طراحی روی خشت نام برد.

 

وی افزود که این مجموعه با سرمایه‎‎گذاری بیش از ٤٠٠ میلیون تومان توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و با هدف زنده نگه داشتن صنایع دستی گذشته اردکان افتتاح شده است. 

 

لازم به ذكراست كه  چادرشب بافی، حصیربافی، خورجین بافی، (لبافی) آهنگری، قالی بافی، زیلوبافی و نساجی از دیگر صنایع دستی اردكان هستند. اما مهمترین صنعت دستی اردكان كه درایران هم كم نظیراست عصاری و حلواسازی است.حلوا ارده اردكان شهرت جهانی دارد. از كارگاه های صنعتی اردكان نیز می توان به موزاییك سازی، آجر پزی، سنگ‌بری و برخی صنایع كوچك اشاره كرد.
 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi